Klantenscore 8,3 / 10 op basis van 1490 beoordelingen

Hulp nodig? 070-415 32 37

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Inhoudsopgave:

Artikel 1 Bestellen


1.1 Hoe kan ik een product zoeken ?
1.2 Hoe plaats ik een bestelling op Autovoordeelshop.nl ?
1.3 Hoe weet ik welke producten in mijn winkelwagen liggen?
1.4 Ik wil een wijziging doorvoeren in de winkelwagen, hoe doe ik dit?
1.5 Hoe kan ik klant bij de webwinkel worden?
1.6 Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?
1.7 Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
1.8 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
1.9 Kan iemand op mijn naam een bestelling plaatsen?
1.10 Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
1.11 Kan ik nagaan waar mijn bestelling nu is?
1.12 Hoe weet ik of een product op voorraad is?

 Artikel 2 Bezorgen


2.1 Wat zijn de levertijden?
2.2 Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
2.3 Wat betaal ik aan verzendkosten?
2.4 Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
2.5 Ik heb mijn bestelling niet op de afgesproken datum ontvangen. Wat nu?
2.6 Levert de webwinkel ook in het buitenland?
2.7 Kan ik mijn bestelling terugsturen als het product niet aan mijn wensen voldoet?
2.8 Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

Artikel 3 Retourneren


3.1 Kan ik mijn bestelling terugsturen als het product niet aan mijn wensen voldoet?

Artikel 4 Betalen


4.1 Op welke manieren kan ik betalen?
4.2 Wat is iDEAL?
4.3 Wat is vooruitbetaling?
4.4 Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
4.5 Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit een bestelling retour te sturen?
4.6 Ik heb een betaling gedaan. Hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
4.7 Ik heb betaald, maar geen bestelling ontvangen. Wat moet ik doen?

Artikel 5 Klachten


5.1 Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat moet ik doen?

Artikel 6 Klantgegevens


6.1 Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?
6.2 Ik wil klant worden bij de webwinkel, hoe moet ik dat doen?
6.3 Wat zijn de voordelen van een persoonlijke webwinkel account?
6.4 Is het noodzakelijk om me te registreren?
6.5 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kom ik hier achter?
6.6 Ik heb een nieuw e-mailadres. Moet ik nu ook een nieuw account maken?


 Artikel 1 Bestellen

1.1 Hoe kan ik een product zoeken?

Binnen de webwinkel vindt u bovenaan in het midden de functionaliteit "Zoeken". Hier kunt u een zoekterm invullen om te zoeken in ons assortiment.

1.2 Hoe plaats ik een bestelling op Autovoordeelshop.nl?

U kunt een product bestellen door bij de informatiepagina van het product te klikken op de button "In winkelwagen". Het artikel wordt dan in uw winkelwagen geplaatst. U kunt daarna doorgaan met winkelen door op de knop [ ] te klikken of u kunt de producten in de winkelmand afrekenen. Dit doet u door op "Afrekenen" te klikken. Zie onderstaand het uitgewerkte stappenplan:

Stap 1 Plaats het gewenste product in het winkelmandje

  • Ga naar het artikel van je keuze en klik op de knop ''in winkelwagen''
  • Heb je alle artikelen van jouw keuze in de winkelmand gelegd, dan ga je naar de winkelmand rechts bovenaan de pagina.
  • Ben je klaar met winkelen en wil je het product definitief bestellen? Klik dan op de knop 'bestelling afronden'.

Stap 2 Persoonlijke gegevens invullen

Om je bestelling te kunnen verwerken, vragen wij je enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Heb je al een account bij Autovoordeelshop.nl? Log dan eenvoudig in met je e-mailadres en wachtwoord en je hoeft je gegevens niet opnieuw in te voeren.

 

  •  Bestel je voor het eerst, dan kan je een account aanmaken om volgende bestellingen extra makkelijk te maken.

 

Stap 3 Betaalwijze

Vervolgens kies je op welke manier je wilt betalen, bijvoorbeeld met IDEAL of een andere betaalmethode.

 

  •  Het voordeel van vooraf van IDEAL betalen is, dat we alle voorradige artikelen direct aan je kunnen leveren. .

 

Stap 4 verzendmethode

  • Je hebt de keuze om je bestelling thuis te laten bezorgen, of zelf af te halen bij een montagepunt (een van de vestigingen).
  • Je kunt bij deze stap ook aangeven of je een orderbevestiging per e-mail wilt ontvangen
  • .Klik op de knop 'Plaats je bestelling' om de bestelling te voltooien.

 

Wanneer dit is gebeurt krijgt u automatisch een bevestiging van de order.

1.3 Hoe weet ik welke producten in mijn winkelwagen liggen?
Rechtsboven in uw scherm vindt u een overzicht van het aantal producten in uw winkelwagen en de kosten van de producten in uw winkelmand. Als u klikt op "Winkelwagen" gaat u direct naar de inhoud van uw winkelwagen.

1.4 Ik wil een wijziging doorvoeren in de winkelwagen, hoe doe ik dit?
U kunt wijzigingen doorvoeren binnen de winkelmand. U kunt een product uit de winkelwagen verwijderen door een vinkje te plaatsen in de kolom verwijderen achter dit product. Daarna klikt u op "Update". Het product wordt verwijderd uit de winkelwagen. U kunt het aantal stuks van een product wijzigen in de kolom "Aantal". Als u daarna op "Update" klikt, worden de juiste prijzen getoond..

1.5 Hoe kan ik klant bij de webwinkel worden?
Iedereen kan klant worden bij de webwinkel. Voorwaarde is dat uw betaling via een Nederlandse bank verloopt en dat u het product laat afleveren op een adres binnen Nederland. U kunt klant worden door bij uw bestelling een account aan te maken. Met dit account kunt u snel en eenvoudig bestellen. De webwinkel registreert u als klant, waardoor u bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens hoeft in te voeren.

1.6 Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?
Als u online een bestelling plaatst en uw e-mailadres heeft doorgegeven, ontvangt u direct een orderbevestiging via e-mail. Hierin vindt u een overzicht van uw bestelling. Daarnaast ontvangt u ook nog een track en trace code van DHL zodat u de bestelling kan volgen.

1.7 Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
Dit kan alleen als uw bestelling nog niet verzonden is. Neemt u zo snel mogelijk contact op met de klantenservice voor meer informatie.

1.8 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Dit kan alleen als uw bestelling nog niet verzonden is. Neemt u zo snel mogelijk contact op met de klantenservice voor meer informatie.

1.9 Kan iemand op mijn naam een bestelling plaatsen?
Binnen de webwinkel doen wij er alles aan om misbruik van gegevens te voorkomen. De aangeboden betaalmethoden zijn absoluut veilig en minimaliseren het risico van misbruik van gegevens. Als u problemen ondervindt, belt of mailt u dan direct met de klantenservice van de webwinkel. Wij zoeken dan samen met u naar een oplossing.

1.10 Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
U kunt alleen vanuit het buitenland bestellen als u betaalt via de methode vooruitbetaling en als het product binnen Nederland kan worden afgeleverd.

1.11 Kan ik nagaan waar mijn bestelling nu is?
U ontvangt een e-mail waarin alle informatie over de levering is opgenomen. U ontvangt daarnaast ook een track en trace code van DHL, daarin kunt u precies zien waar uw bestelling op dit moment is en dus wanneer het bij u aankomt.

1.12 Hoe weet ik of een product op voorraad is?
Op onze website staat aangegeven of een product op voorraad is. Vaak staat er "op voorraad". Dit houdt in dat het product in het magazijn van de winkel in Den Haag ligt. Als er bij het product staat dat de levertijd "1-2 dagen" is, dan ligt het product in het magazijn van een van onze leveranciers.

Wilt u een product dat "op voorraad" is afhalen in de winkel in Den Haag? Dan kunt u het beste het product online bestellen en vervolgens afhalen. Vooral in het hoogseizoen (zomer- en wintervakantie) gaan een aantal producten erg hard. Wanneer u het product online besteld en daarbij aangeeft dat u het in Den Haag af komt halen loopt u niet het risico dat het product in de tussentijd aan een andere klant wordt verkocht. 

Artikel 2 Bezorgen

2.1 Wat zijn de levertijden?
Een product dat voor 14.00 uur is besteld wordt morgen geleverd, mits het op voorraad is en indien niet anders bij het product wordt aangegeven. Voor levering van producten werken wij met DHL. Zij zullen uw indien voldaan aan alle criteria de volgende dag bij u aanbieden. Wij leveren ook af op zaterdag, alleen dakkoffers en velgen en banden zijn hierop een uitzondering.

2.2 Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Als u niet aanwezig bent op het moment dat de bezorger met uw bestelling (pakket) komt, ontvangt u een kennisgeving. DHL probeert het dan op een later moment nogmaals. Als levering uiteindelijk niet mogelijk is, kunt u uw bestelling binnen drie weken op een DHL afhaalpunt. Wilt u hier meer over weten, neem dan contact op met de klantenservice.

2.3 Wat betaal ik aan verzendkosten?
De verzendkosten worden berekend over uw totale bestelling en bedragen voor standaard pakketten 6,95. Zijn de verzendkosten anders wordt dit bij de bestelling aangegeven. Bijvoorbeeld bij de categrorie dakkoffers. Als u in de winkelwagen op "Afrekenen" klikt, krijgt u een overzicht van de juiste prijs en van de verzendkosten voor uw bestelling.

2.4 Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, dat kan. U kunt een ander afleveradres opgeven bij uw bestelling.

2.5 Ik heb mijn bestelling niet op de afgesproken datum ontvangen. Wat nu?
Uw bestelling wordt niet de volgende dag geleverd, tenzij anders vermeld. Als u uw bestelling niet tijdig hebt ontvangen, kunt u contact opnemen met de klantenservice.

2.6 Levert de webwinkel ook in het buitenland?
Nee. U kunt uw bestelling alleen laten afleveren op een adres in Nederland.

2.7 Kan ik mijn bestelling terugsturen als het product niet aan mijn wensen voldoet?
U heeft een zichttermijn van twee weken, waarbinnen u uw product retour kunt sturen. U kunt hiervoor de achterkant van de pakbon gebruiken. De klantenservice neemt contact met u op over de vervolgprocedure.

2.8 Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

We hebben de meeste producten op voorraad op onze fysieke vestiging in Den Haag. Wanneer dit niet zo is kunnen we het bestellen en hebben we de producten binnen 1 a 2 uur. Wilt u de producten online bestellen dan geld er voor de producten waarbij staat vermeld voor 14:00 morgen in huis. Dat wij ze gelijk dezelfde dag op de post doen wanneer ze voor 14:00 besteld zijn.

Artikel 3 Retourneren

3.1 Kan ik mijn bestelling terugsturen als het product niet aan mijn wensen voldoet?

Neem contact op met de klantenservice info@autovoordeelshop.nl of via 070-415 32 37.

- Bij de klantenservice kunt u een retourlabel aanvragen.

- U kunt het product ook zelf naar ons retour sturen. Zorg er hierbij wel voor dat u een referentie meestuurd. (bestelnr. Naam. Telefoonnr. etc.)

- Het retour sturen van producten zijn altijd op kosten van de klant.

- Bij grote pakketten zoals bijvoorbeeld dakkoffers kan er een afhaalmoment worden ingepland.

Artikel 4 Betalen

4.1 Op welke manieren kan ik betalen?
In de webshop omgeving staan alle mogelijke manieren om te betalen in een opsomming. De meest gangbare betaalmethoden zijn:: via iDEAL, of via vooruitbetaling.

4.2 Wat is iDEAL?
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, Postbank, Rabobank of SNS Bank dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

4.3 Wat is vooruitbetaling?
Als u kiest voor de betaalmethode vooruitbetaling, ontvangt u een e-mail met daarin alle informatie over uw bestelling en het bankrekeningnummer waarop u het bedrag binnen 5 werkdagen dient over te maken. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, wordt dit bevestigd per e-mail. Uw bestelling wordt verzonden binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling.

4.4 Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Dit is afhankelijk van uw bank. Voor meer informatie neem contact op met uw bank of met onze klantenservice.

4.5 Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit een bestelling retour te sturen?
U kunt uw product retour sturen via de achterzijde van de pakbon. De klantenservice neemt vervolgens contact met u op.

4.6 Ik heb een betaling gedaan. Hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
U ontvangt een bevestiging per e-mail zodra de betaling is verwerkt.

4.7 Ik heb betaald, maar geen bestelling ontvangen. Wat moet ik doen?
Als u binnen 5 werkdagen na het plaatsen van uw bestelling uw product nog niet heeft ontvangen, neemt u dan contact op met de klantenservice. Bij vooruitbetaling geldt een langere periode tussen bestelling en bezorging, omdat uw bestelling pas wordt uitgeleverd, nadat wij uw betaling hebben verwerkt.

 Artikel 5 Klachten

5.1 Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat moet ik doen?
U kunt telefonisch of per e-mail contact opnemen met de klantenservice.

Artikel 6 Klantgegevens

6.1 Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?
Via "Login", rechtsboven in het menu, kunt u uw accountgegevens wijzigen.

6.2 Ik wil klant worden bij de webwinkel, hoe moet ik dat doen?
U kunt klant worden door een account aan te maken. Met dit account kunt u snel en eenvoudig bestellen. De webwinkel registreert u als klant, waardoor u bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens hoeft in te voeren.

6.3 Wat zijn de voordelen van een persoonlijke webwinkel account?
U hoeft bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens in te voeren. Daarnaast kunt u zien welke producten u al eerder besteld heeft bij de webwinkel u kunt producten selecteren en een verlanglijstje maken.

6.4 Is het noodzakelijk om me te registreren?
Ja, u kunt alleen een product kopen binnen de webwinkel als u zich registreert.

6.5 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kom ik hier achter?
Als u uw bestelling wilt afrekenen, komt u in het inlogscherm van de webwinkel. U kunt uw wachtwoord opvragen via "Wachtwoord vergeten? Klik hier" onder het inlogscherm voor bestaande klanten. Let op: u dient hier het e-mailadres in te vullen dat u binnen uw account hebt geregistreerd. E-mailadressen die niet zijn geregistreerd, worden niet door de webwinkel herkend.

6.6 Ik heb een nieuw e-mailadres. Moet ik nu ook een nieuw account maken?
Nee, dat is niet nodig. Via "Mijn account" kunt u heel eenvoudig wijzigingen aanbrengen in uw persoonlijke account. Het gaat om wijzigingen in uw naam, e-mailadres of telefoonnummer. Via "Mijn account", rechtsboven in het menu, kunt u uw accountgegevens wijzigen.